28 Ocak 2013 Pazartesi

Organik Gıda Boyanızı Kendiniz Yapın

Benim deodorantlardan tutun da gıda boyalarındaki tüm kimyasallara karşı aşırı derecede bir hassaslığım var. Hayır bu fiziksel değil, zihinsel bir hassaslık. Vücudumu ne kadar çok toksin madde ve kimyasaldan uzak tutarsam, ileride o kadar az sorunla karşılaşacağımı umuyorum. Üretim aşamalarını gözümle görmediğimden, piyasada 'organik' adı altında satılan gıda boyalarına kesinlikle güvenemiyorum. Bilmeyenler için hemen bir dipnot düşeyim: Gıda boyaları her ne kadar çekici görünse de pek çok kanserojen madde içeriyor(!) 

 "Bu maddeleri kullanmadan nasıl güzel renkler elde edebilirim?" sorusu bu işe girişmeye karar verdiğimde en çok kafamı kurcalayan şeydi. Daha önceden yaptığım birkaç pastada kremayı pembe yapmak amacıyla vişne suyu kullanmıştım - pek de şahane olmuştu. Pembe haricinde de renkler lazım! diye düşündüm düşündüm... İnternet üzerinde yaptığım uzun soluklu araştırmam sonucunda elde ettiğim cevaplar çok basit oldu! Ne mi kullanacağız... SEBZE ve MEYVELER! 


İşi biraz daha kolaylaştırmak için aşağıdaki tabloyu hazırladım:




NASIL MI?
  • Kullanacağınız sebzeyi/meyveyi parçalara bölüp bir tencereye koyarak üzerini kapatacak şekilde su ekleyip orta ateşte haşlanmaya bırakıyorsunuz.
  • Sebze/meyve haşlanınca (çatal batırarak kontrol ediniz) çatalınız ile ezin ve suda istediğiniz rengi elde edene kadar haşlamaya devam edin.
  • Ardından, bir süzgeç veya tülbent yardımıyla parçaları sudan ayrıştırın.
İŞTE BU KADAR BASİT!
  • Hava almayan bir kavanozda, buzdolabında 1,5-2 hafta saklayabilirsiniz.



  • Mavi & Mor için ipuçları:

Kırmızı lahanayı suyu kıpkırmızı olana dek haşlarsanız mor elde edersiniz.
Eğer mavi elde etmek istiyorsanız, su kıpkırmızı olduktan sonra içine yavaşca ve dikkatlice(!) kabartma tozu atarak karıştırırsanız mavi elde edersiniz. (Bu aşamadaki kabartma tozu miktarı istediğiniz mavi tonuna ulaşmak için göz kararı kullanılmaktadır).

  • Kırmızı & Pembe için ipuçları:

Kırmızı rengi elde etmek için haşladığımız pancarımızın içine yine aynı şekilde kabartma tozu eklersek pembe elde ediyoruz. (Not: Pancarınızı isterseniz konserve halinde alabilir veya taze haşlayabilirsiniz).



Fotoğraflar http://fromscratchclub.com'dan alıntıdır.

AFİYET OLSUN!

4 yorum:

  1. İşte budur diyorum. Gida boyası alacağıma bir sonraki alışverişte kırmızı lahana almam gerekiyor benim bu durumda. Paylaşım icin coook teşekkürler, artık pastalarımızı gönül rahatlığı ile yiyebileceğiz!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel değil başka yapılış yok mu hiç beğenmedim çünkü dedeğiniz malzemeler bende yokta ondan o yuzden olmamış

      Sil
  2. Bilgi cok guzel cok tesekkurler de ben biseyi merak ediyorum. Bu yontemle elde ettigimizde mesela pastaya tadi gecmiyor mu sebzenin veya meyvenin?

    YanıtlaSil
  3. Bilgi cok guzel cok tesekkurler de ben biseyi merak ediyorum. Bu yontemle elde ettigimizde mesela pastaya tadi gecmiyor mu sebzenin veya meyvenin?

    YanıtlaSil